Melker i serien "Saltkråkan"

Melker i serien "Saltkråkan" av Astrid Lindgren är en ganska tragisk figur, frun är död, han livnär sig som usel författare och han har 4 barn att försörja varav en är sjukt snygg : Malin. Melkler spelas i serien av Thorsten Liljecrona och har mustach, vilket inte har med saken att göra.
Melkers döda fru heter Rut och ligger begravd på Katarina kyrkogård i serien, Barnen heter Malin, Johan, Niklas och Pelle.
Malin är den snyggaste av barnen, Johan är den äldsta killen av barnen, Niklas är den mest brunhåriga av barnen och Pelle är egentligen inget barn, det är en vuxen man i ett barns kropp då han älskar djur.

Melker är ingen skärgårdsbo men har ändå lyckats få hyra snickargården av Tant Sjöblom, tillslut så får han köpa snickargården av Tant Sjöblom, vilket visar sig vara en usel affär, jävla idiot. Ett torp för 25 lök.



Jag har tagit en text från Lilla Melodifestivalen och gjort om den till Melker Melkersson för han är så skön, den går såhär :
"Jag såg dig när vi var små, vi var bara sex år, precis i skolan börjat gå, tyckte jag att jag dig ville få, och nu när åren gått, har jag dig fått." Det här är min hemlige dröm om Melker Melkersson

Kommentarer
Postat av: alexander

En fråga:

Vem spelade Rut?

2009-11-20 @ 00:29:01
Postat av: Admin

Uffe Larsson

2009-11-20 @ 00:40:18
URL: http://faktaomallt.blogg.se/
Postat av: Kalle

Vem skrev Lilla Melodifestivalen låten?

2009-11-20 @ 01:03:31
Postat av: Admin

Gruppen heter Sk8 och betyder Skate eller Skotta.

2009-11-20 @ 12:15:53
URL: http://faktaomallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0